Moderna aşısında yeni yan etki: ‘COVID-19 Kolu’

Moderna aşısında yeni yan etki: 'COVID-19 Kolu'

ABD’li ilaç firması Moderna’nın COVID-19 aşını yaptıran bazı kişilerde yan etki görüldüğü açıklandı.

Moderna aşısında yeni yan etki: 'COVID-19 Kolu'

Aşıyı yaptıran bazı kişilerde ilk enjeksiyonu takip eden 7-10 gün arasında kolda dev kızarlıklık ve şişlik olduğu ve bu yan etkiye uzmanlar tarafından ‘COVID-19 Kolu’ adı verildiği belirtildi.

//publish.twitter.com/?query=//twitter.com/KMPHFOX26/status/1355359141405937669&widget=Tweet

NTV’de yer alan habere göre semptomun görüldüğü kişiler, şişliğe dokunduklarında ağrı hissettiklerini, zaman kaşıntı, kızarıklık ve döküntünün eşlik ettiğini söyledi.

Moderna aşısında yeni yan etki: 'COVID-19 Kolu'

Massachusetts General Hastanesi’nin dermatoloji bölümü direktörü Doktor Esther Freeman, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, endişenecek bir durum olmadığını ifade etti. Buz ve ateş dürücü ilaçların kullamıyla şişlik ve kızarıkların birkaç gün içinde tedavi edilebileeğini söyleyen Freeman, “İnsanlara bunun bilinen bir fenomen olduğuna dair güvence vermek istiyoruz. Birkaç gün kolunuzda büyük bir kırmızı leke olması eğlenceli olmayabilir, ancak gerçek şu ki paniğe gerek yok ve ikinci doz aşınızı yaptırmamak için bir neden yok” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir